Home

Het leek wel een moeilijke bevalling, net zoals de onderhandelingen van politici over het bereiken van de klimaatdoelstellingen. De leerlingen mochten kiezen rond welke MOS-doelen ze de komende 2 jaar willen werken in het kader van een klimaattrajectplan dat loopt over een periode van 2 schooljaren. Enkele posters op het MOS-bord én op de speelplaats gaven wat extra uitleg en zo werd op een zonnige middag begin maart, dankzij de medewerking van leerlingen en leerkrachten die deel uitmaken van de MOS-werkgroep, duidelijk dat de lagere cyclus koos voor.. GEBOUWEN.

MOS-icoon.png

De hogere cyclus was iets minder makkelijk te 'strikken'. Zo duurde het tot eind maart voor hun focus duidelijk werd met hun keuze voor ENERGIE. Nu kunnen we eindelijk starten met de volgende stap van het klimaattrajectplan. De MOS-werkgroep zal aan de hand van een enquête proberen uit te vissen wat leerlingen willen bereiken met beide focussen. En hopelijk lukt dat allemaal net iets beter dan de klimaatakkoorden van Parijs?